Professzionális kozmetika

Mindennap tapasztalhatjuk a világháló áldatlan hatásait, a közösségi média mindenható tudásbázisként való használatától kezdve, a bárhol megvehető kozmetikai készítményekig, gépekig. Mit tegyünk, tehetünk?

A fejlődő kozmetikai iparba újabb és újabb technológiák épültek, épülnek be. Egyre kifinomultabb lesz minden kozmetikai és bőrápolási termék.
– A terápiás kezelések, folyamatosan fejlődő technikák szükségessé teszik, hogy mi kozmetikusok élethosszig képezzük magunkat, hogy ismerjük és megértsük a modern összetevőket, formulázási technológiákat. Ez az egyik oldal.
– A másik oldal, hogy a vendégeinket mindennapos szinten érik ingerek a közösségi médiában, aminek köszönhetően egyrészt tájékozottak és képzettek, másrészt viszont az ismereteik sokszor tévesek, felületesek. A közösségi média relatív olcsó és mindenki által hozzáférhető eszközökből áll, kivetíti a vágyainkat, melyeket egy kattintással elérhetővé tesz: azonnal megrendelhető, megvehető a világ –, legalábbis egy része.

A hitelesség kérdése
Ma már bárki publikálhat, bárki hozzáférhet az online elérhető információkhoz, így a hitelesség gyakran kétségessé válik. Ma (is) megbízható forrásnak egy ismert szakember, az írott sajtó, szaklap, szakkönyv és a tanfolyamokon, továbbképzéseken való részvétel számít.
A mai felgyorsult világban a „Google a barátunk” – ezt meglovagolva sok vezető szépségipari márka keresi a közvetlen kapcsolatot a termékeiket felhasználókkal, azaz a vendégeinkkel, új technológiákkal segítve őket a „profi” felhasználásban:
Google Glass segítségével egy sminkművész e-mailben küldheti el az ügyfeleinek az aktuális sminket.
– A ModiFace AIalapú élő -videó bőr-szimulációs technika, mesterséges intelligencia, méri a bőr pontos állapotát és szimulálja a bőr lehetséges változásait.
A szociális média összekuszálta, elvágta a márkák összekapcsolódását a fogyasztókkal, és egy teljesen új üzleti modellt is bevezetett, ma
már több formában és helyen is vásárolhatunk, pl. webshop, eBay. A professzionális kozmetikumok használata, szalonbeli alkalmazása
ezáltal zavart szenved. Hisz a vendégeink egy része szakértelem nélkül a világhálóról szerzi be jó esetben csak a bőrápoló készítményeit,
rosszabb esetben a kozmetikai gépeket is. Mert ma a professzionális termékek egy része magyar és külföldi webshopokon elérhető bárki számára.

 ⇓ Te regisztráltál már az őszi Beauty-ra? Hasznos előadások, izgalmas versenyek és megannyi újdonság vár! Szépségipari  szakembereknek ingyenes a belépés! 


Mitől professzionális?
Sokat és előszeretettel használjuk mi, kozmetikusok a professzionális szót. Professzionális termékekkel dolgozunk, professzionális kozmetikánk van, professzionális technológiákat alkalmazunk. Ez ma az egyik legmegfelelőbb kifejezés arra, hogy rámutassunk, a munkánkat kiemelkedően, a legjobb tudásunk szerint végezzük.

Mit is jelent a szó?
• Professzionális: Szakképzett és gyakorlott személy, aki a szakmáját elsajátította. Szakmaiságában rejlő profizmussal végzi munkáját.
• Professzionális kozmetikus: Fő feladata az egészséges bőr megőrzése, működésének szabályozása, az esetleges bőrprobléma megoldó kezelése. Szakmai tanácsot adunk, professzionális gépekkel kezelünk, professzionális termékekkel dolgozunk, és e készítményeket a vendégeink felé értékesítjük két kezelés közötti otthoni használatra.
• Professzionális kozmetikai termék: A szakmai felhasználásra gyártott termékekben (amelyekkel csak kozmetikákban találkozhatunk) egyes anyagok magasabb százalékban, magasabb pH-értékben szerepelhetnek, mint az otthon használatosakban. Ezekben a termékekben a hatóanyag-koncentráció magasabb lehet. A különböző bőrproblémákra, bőrelváltozások kezelésére, termékcsaládok vannak kifejlesztve, melyek egymásra épülő szinergikus hatással segítik a bőrprobléma megszüntetését. Az otthonra ajánlott termékek tanult szakember segítségével a szalonkezelések közötti időben is lehetővé teszik az adott bőr ápolását. Így lesznek hatékonyabb eredmények,
rövidebb idő alatt.

Tanfolyamokon, továbbképzéseken tanulhatjuk meg a különböző professzionális termékek hatását, kezelési metodikákat, terápiákat, kúrákat, a gépek és eszközök használatát. Erről tanúsítványt vagy oklevelet állítanak ki a forgalmazó cégek. A professzionális
termékeknek a szalonban a helye! Számunkra alapvető fontossággal bír, hogy a kabinban használt termékek csak a kozmetikákban legyenek elérhetőek és ne a forgalmazó webshopjában!
A tanulmányaink során, vizsgákon, továbbképzéseken, tanfolyamokon, bemutatókon, kiállításokon, előadásokon mindig elhangzik az otthoni professzionális ápolás fontossága és az ezzel járó profit lehetősége.
Több kolléganő kérdezte már tőlem:
„Mit tegyünk? Váltsunk másik cégre, aki nem adja el a termékeit a vendégeinknek?”
A válaszom: „Bízz magadban! Bízz a tudásodban! Válts stratégiát!”
A fejlődést nem lehet megállítani – se a pozitívat, se a negatívat. A vendégek csillapíthatatlan újdonságokat kereső vágyait csak a hitelességen alapuló bizalmi viszonnyal, a kezelésekhez szinergikusan kapcsolódó, hatékony otthoni ápolókkal lehet kielégíteni.

Kínálj újdonságokat!
Itt jön újra elő a valódi emberi kapcsolatok, a beszélgetések értéke a szalonmunkánkban. A mi állandó fejlődésünk titka a tudás hiteles
forrásból való megszerzése és továbbadása. Az újdonságok legyenek nálad is megtalálhatóak!
Kínálj speciális kezeléseket!
– Mindig legyen legalább egy újdonság, egy speciális, szezonális kezelés!
– Évente minimum 4 új kezelési protokoll lesz így a szalonodban, melyhez mindig más és más otthoni ápoló kapcsolódik, így a vendéged nem fogja ugyanazt a terméket legközelebb a webshopról megvenni.
– Speciális kúrákat, kezeléseket ajánlj a mindenkori bőrállapotnak megfelelően, és adj hozzá mintákat!
– Személyre szabottan értesítsd a vendégeidet, ha olyan új termék érkezik, ami az ő bőrének a korábbinál jobb megoldást nyújt.
– Figyeld a trendeket te is! Légy naprakész! Ha a vendég olyat kérdez, amiben nem vagy felkészült, biztosítsd, hogy utánanézel, és a
szakmai tudásoddal fogod segíteni őt eligazodni az adott témában. Például most újra trendi otthon arcmaszkot használni. Ajánlj professzionális maszkokat!
– Figyeld vendégeid élethelyzetének változásait, melyekhez más és más kezelési metodika és felkészülés szükséges – pl. sport a szabadban, vizsgák előtti stressz, álmatlanság, válás, házasság, gyermekvárás, nyaralás, téli sportok – és alakítsd hozzá a kínálatodat!

Két példa a teljesség igénye nélkül:
→ Utazás: Kínálj kisebb kiszerelésű termékeket fókuszban a fényvédelemmel és a helyreállító kezelésekkel.
→ Esküvő, évfordulók: Kínálj fel egy szépségrituálét a nagy nap előtt, az esküvő napjára pakolást, szérumot, sminktanácsadást stb.
Egy másik stratégiai változtatás lehet, ha a mi gyönyörű szakmánkon belül egy „rész-szakmára” specializálódsz, és sminktetováló, pillás
vagy épp szőrtelenítő szakember leszel, e részterületeken a hagyományos kozmetikánál jóval szélesebb kínálati palettával.
Folytatjuk!

A szerző a MOSZI alelnöke. Több éve részt vesz a jövő generációjának kozmetikusképzésében. Kozmetikus mestervizsga bizottsági elnök. PMKIK küldöttgyűlés tagja. Feladatul tűzte ki, hogy a magyar kozmetikusképzés megtartsa régi fényét, színvonalát.

Fizess elő a Beauty Forumra! Most duplán megéri!

Októberi lapszámunkban a holisztikus arcdiagnózisról, a legújabb hatóanyagokról, masszázskörképről és a férfi bőr kezeléséről is olvashatsz. Ráadásul mindent megtudhatsz az október végi őszi Beauty kiállításról is! Előfizetésed mellé most ajándék jár!

Kattints az ajándékért!  

Ajánlott cikkek

Minden megosztás számít!
FacebookPinterestTwitterLinkedInEmail

Vélemény, hozzászólás?