Professzionális kozmetika

Mindennap tapasztalhatjuk a világháló áldatlan hatásait, a közösségi média mindenható tudásbázisként való használatától kezdve, a bárhol megvehető kozmetikai készítményekig, gépekig. Mit tegyünk, tehetünk?

A fejlődő kozmetikai iparba újabb és újabb technológiák épültek, épülnek be. Egyre kifinomultabb lesz minden kozmetikai és bőrápolási termék.
– A terápiás kezelések, folyamatosan fejlődő technikák szükségessé teszik, hogy mi kozmetikusok élethosszig képezzük magunkat, hogy ismerjük és megértsük a modern összetevőket, formulázási technológiákat. Ez az egyik oldal.
– A másik oldal, hogy a vendégeinket mindennapos szinten érik ingerek a közösségi médiában, aminek köszönhetően egyrészt tájékozottak és képzettek, másrészt viszont az ismereteik sokszor tévesek, felületesek. A közösségi média relatív olcsó és mindenki által hozzáférhető eszközökből áll, kivetíti a vágyainkat, melyeket egy kattintással elérhetővé tesz: azonnal megrendelhető, megvehető a világ –, legalábbis egy része.

A hitelesség kérdése
Ma már bárki publikálhat, bárki hozzáférhet az online elérhető információkhoz, így a hitelesség gyakran kétségessé válik. Ma (is) megbízható forrásnak egy ismert szakember, az írott sajtó, szaklap, szakkönyv és a tanfolyamokon, továbbképzéseken való részvétel számít.
A mai felgyorsult világban a „Google a barátunk” – ezt meglovagolva sok vezető szépségipari márka keresi a közvetlen kapcsolatot a termékeiket felhasználókkal, azaz a vendégeinkkel, új technológiákkal segítve őket a „profi” felhasználásban:
Google Glass segítségével egy sminkművész e-mailben küldheti el az ügyfeleinek az aktuális sminket.
– A ModiFace AIalapú élő -videó bőr-szimulációs technika, mesterséges intelligencia, méri a bőr pontos állapotát és szimulálja a bőr lehetséges változásait.
A szociális média összekuszálta, elvágta a márkák összekapcsolódását a fogyasztókkal, és egy teljesen új üzleti modellt is bevezetett, ma
már több formában és helyen is vásárolhatunk, pl. webshop, eBay. A professzionális kozmetikumok használata, szalonbeli alkalmazása
ezáltal zavart szenved. Hisz a vendégeink egy része szakértelem nélkül a világhálóról szerzi be jó esetben csak a bőrápoló készítményeit,
rosszabb esetben a kozmetikai gépeket is. Mert ma a professzionális termékek egy része magyar és külföldi webshopokon elérhető bárki számára.

 ⇓ Te regisztráltál már az őszi Beauty-ra? Hasznos előadások, izgalmas versenyek és megannyi újdonság vár! Szépségipari  szakembereknek ingyenes a belépés! 


Mitől professzionális?
Sokat és előszeretettel használjuk mi, kozmetikusok a professzionális szót. Professzionális termékekkel dolgozunk, professzionális kozmetikánk van, professzionális technológiákat alkalmazunk. Ez ma az egyik legmegfelelőbb kifejezés arra, hogy rámutassunk, a munkánkat kiemelkedően, a legjobb tudásunk szerint végezzük.

Mit is jelent a szó?
• Professzionális: Szakképzett és gyakorlott személy, aki a szakmáját elsajátította. Szakmaiságában rejlő profizmussal végzi munkáját.
• Professzionális kozmetikus: Fő feladata az egészséges bőr megőrzése, működésének szabályozása, az esetleges bőrprobléma megoldó kezelése. Szakmai tanácsot adunk, professzionális gépekkel kezelünk, professzionális termékekkel dolgozunk, és e készítményeket a vendégeink felé értékesítjük két kezelés közötti otthoni használatra.
• Professzionális kozmetikai termék: A szakmai felhasználásra gyártott termékekben (amelyekkel csak kozmetikákban találkozhatunk) egyes anyagok magasabb százalékban, magasabb pH-értékben szerepelhetnek, mint az otthon használatosakban. Ezekben a termékekben a hatóanyag-koncentráció magasabb lehet. A különböző bőrproblémákra, bőrelváltozások kezelésére, termékcsaládok vannak kifejlesztve, melyek egymásra épülő szinergikus hatással segítik a bőrprobléma megszüntetését. Az otthonra ajánlott termékek tanult szakember segítségével a szalonkezelések közötti időben is lehetővé teszik az adott bőr ápolását. Így lesznek hatékonyabb eredmények,
rövidebb idő alatt.

Tanfolyamokon, továbbképzéseken tanulhatjuk meg a különböző professzionális termékek hatását, kezelési metodikákat, terápiákat, kúrákat, a gépek és eszközök használatát. Erről tanúsítványt vagy oklevelet állítanak ki a forgalmazó cégek. A professzionális
termékeknek a szalonban a helye! Számunkra alapvető fontossággal bír, hogy a kabinban használt termékek csak a kozmetikákban legyenek elérhetőek és ne a forgalmazó webshopjában!
A tanulmányaink során, vizsgákon, továbbképzéseken, tanfolyamokon, bemutatókon, kiállításokon, előadásokon mindig elhangzik az otthoni professzionális ápolás fontossága és az ezzel járó profit lehetősége.
Több kolléganő kérdezte már tőlem:
„Mit tegyünk? Váltsunk másik cégre, aki nem adja el a termékeit a vendégeinknek?”
A válaszom: „Bízz magadban! Bízz a tudásodban! Válts stratégiát!”
A fejlődést nem lehet megállítani – se a pozitívat, se a negatívat. A vendégek csillapíthatatlan újdonságokat kereső vágyait csak a hitelességen alapuló bizalmi viszonnyal, a kezelésekhez szinergikusan kapcsolódó, hatékony otthoni ápolókkal lehet kielégíteni.

Kínálj újdonságokat!
Itt jön újra elő a valódi emberi kapcsolatok, a beszélgetések értéke a szalonmunkánkban. A mi állandó fejlődésünk titka a tudás hiteles
forrásból való megszerzése és továbbadása. Az újdonságok legyenek nálad is megtalálhatóak!
Kínálj speciális kezeléseket!
– Mindig legyen legalább egy újdonság, egy speciális, szezonális kezelés!
– Évente minimum 4 új kezelési protokoll lesz így a szalonodban, melyhez mindig más és más otthoni ápoló kapcsolódik, így a vendéged nem fogja ugyanazt a terméket legközelebb a webshopról megvenni.
– Speciális kúrákat, kezeléseket ajánlj a mindenkori bőrállapotnak megfelelően, és adj hozzá mintákat!
– Személyre szabottan értesítsd a vendégeidet, ha olyan új termék érkezik, ami az ő bőrének a korábbinál jobb megoldást nyújt.
– Figyeld a trendeket te is! Légy naprakész! Ha a vendég olyat kérdez, amiben nem vagy felkészült, biztosítsd, hogy utánanézel, és a
szakmai tudásoddal fogod segíteni őt eligazodni az adott témában. Például most újra trendi otthon arcmaszkot használni. Ajánlj professzionális maszkokat!
– Figyeld vendégeid élethelyzetének változásait, melyekhez más és más kezelési metodika és felkészülés szükséges – pl. sport a szabadban, vizsgák előtti stressz, álmatlanság, válás, házasság, gyermekvárás, nyaralás, téli sportok – és alakítsd hozzá a kínálatodat!

Két példa a teljesség igénye nélkül:
→ Utazás: Kínálj kisebb kiszerelésű termékeket fókuszban a fényvédelemmel és a helyreállító kezelésekkel.
→ Esküvő, évfordulók: Kínálj fel egy szépségrituálét a nagy nap előtt, az esküvő napjára pakolást, szérumot, sminktanácsadást stb.
Egy másik stratégiai változtatás lehet, ha a mi gyönyörű szakmánkon belül egy „rész-szakmára” specializálódsz, és sminktetováló, pillás
vagy épp szőrtelenítő szakember leszel, e részterületeken a hagyományos kozmetikánál jóval szélesebb kínálati palettával.
Folytatjuk!

A szerző a MOSZI alelnöke. Több éve részt vesz a jövő generációjának kozmetikusképzésében. Kozmetikus mestervizsga bizottsági elnök. PMKIK küldöttgyűlés tagja. Feladatul tűzte ki, hogy a magyar kozmetikusképzés megtartsa régi fényét, színvonalát.

Fizess elő a Beauty Forumra! Most duplán megéri!

Októberi lapszámunkban a holisztikus arcdiagnózisról, a legújabb hatóanyagokról, masszázskörképről és a férfi bőr kezeléséről is olvashatsz. Ráadásul mindent megtudhatsz az október végi őszi Beauty kiállításról is! Előfizetésed mellé most ajándék jár!

Kattints az ajándékért!  

Ajánlott cikkek

Minden megosztás számít!
FacebookPinterestTwitterGoogle+LinkedInEmail

Vélemény, hozzászólás?